Ons aanbod

Wat kunnen we voor een kind betekenen?

Bijles

Als een kind wat extra uitleg nodig heeft bij rekenen, taal, spelling of begrijpend lezen, dan kijken we samen naar de stof die hij/zij meeneemt van school.

 

Huiswerk-
begeleiding

We helpen een kind bij alles wat komt kijken bij het maken van huiswerk.

 

Huiskamer

In onze ‘huiskamer’ kunnen kinderen rustig leren en ‘extra meters’ maken. Zonder drukte om zich heen. Met een Chromebook van De Brug.

 

Onze gratis ondersteuning is in principe tijdelijk. Afhankelijk van wat de school van uw kind ons adviseert kiezen we de beste vorm van begeleiding.

Hoe werkt het bij De Brug?

Contact met school

Doorverwijzing – De leerkracht op school signaleert of een kind ondersteuning kan gebruiken. Dan kan school de ouders informeren over De Brug. Als zij ermee instemmen, dan neemt de school contact met ons op om te kijken of er plek is. Vervolgens nemen we contact op voor een kennismaking.

Afstemming – Voordat een kind begint bij De Brug is er afstemming met de school over de hulpvraag. Voor elk kind maken we afspraken over de communicatie, de inhoud van de lessen en de voortgang.  

We sluiten met onze begeleiding aan bij de informatie die we krijgen van de leerkracht van uw kind.

 

Contact met ouders

Aanmelding – Via school ontvangen we bericht over de aanmelding van een kind. Daarna nemen we contact op met de ouders voor een kennismaking. 

Kennismaking op locatie – Bij dit gesprek zijn kind en ouder(s) aanwezig. We maken kennis met elkaar en bespreken de hulpvraag, verwachtingen en doelen.

Als ouders instemmen met de begeleiding, dan maken we afspraken over de invulling. Ook vragen wij hen om een toestemmingsformulier te ondertekenen. 

Evaluatie – Om te kijken of we op de goede weg zijn, hebben we na drie maanden een kort evaluatiegesprek. In dit gesprek praten we met een kind praten we over hoe het gaat en vragen we input aan de leerkracht. Daarna passen we eventueel onze begeleiding aan.

Afronding – In overleg met het brugmaatje zal de coördinator een voorstel voor beëindiging (of een pauze) doen. Dit wordt altijd met de leerkracht overlegd.